* Pupati pe suflet cu toata dragostea!
VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere jurnalismului cu adevarat independent!
E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com
Pupaţi pe suflet cu toată dragostea!
Alexandru
Ghillis
În ajun de Sfintele Sărbători oficializate
ca zile făr-de muncă, blagosloviţi televizat mai mereu de iubirea necondiţionată a unor concetăţeni publici, unii ne îndreptăm încrezători spre marile supermarketuri, iar
acolo, odată ajunşi, aproape
fiecare e cu o mână împingând căruciorul şi cu ochii spre lista de cumpărături
din cealaltă. Lista nevestei este de obicei lungă şi trebuie să fii atent, ca să n-o încurci mai târziu acasă! Dar, de cele mai multe ori, este şi consoarta alături şi atunci tu, ce te crezi capul familiei, rămâi doar să împingi căruciorul burduşit cu produse.
Eh,
aici e aici! Mulţi dintre cei
grăbiţi să-şi facă chiar în ultimele ore proviziile necesare, se lovesc
inocenţi, de multe
ori, de strategii rapace de marketing sau, mai bine zis, de şmecherii ale unor megadistribuitori autohtoni,
care profită de situaţie.
Adică de timpul presant, de înghesuială, de neatenţie şi de încrederea clientelei în seriozitatea companiei. Dar, tocmai atunci, de
marile sărbători şi de Black Friday, este momentul prielnic al unor
comercianţi de a scăpa de
ciurucurile avute în stocuri, de
la alimente expirate, până la
ultimele obiecte de uz curent şi,
după
obiceiul locului, a „trage-n piept” clienţii la
preţuri, umflându-le în
ajun de ieftiniri, ca apoi să le readucă la
cele iniţiale, drept
reduceri apreciabile(!). Ori, la o adică, unele preţuri sunt afişate la raft şi altele la casa de marcat! În online, şmecheria
deziluzionează de multe ori la livrare. Deh! Şi în
comerţ sunt destui români care „se descurcă!” pe
seama celorlalţi!
Este
de-a dreptul pasionant să cotrobăi,
oricând, pe
rafturi cu produse alimentare din unele supermarketuri, ca să găseşti unul proaspăt din
ceea ce cauţi. De multe
ori ni s-a întâmplat să găsim imediat,
la vedere, produsul dorit, dar, uitându-ne cu atenţie la data expirării
lui, am văzut că se afla chiar în prag de a capota. Intuiţia ne-a făcut să căutăm mai
în spate, în adâncul
raftului şi... Ce să
vezi? Acolo puteam găsi acelaşi produs, proaspăt, cu
termen de expirare avansat. Altă dată, altă şmecherie. A magazinului, desigur, supermarket
cunoscut din Capitală! Un salam foarte atractiv, atât ca ambalaj şi, mai cu seamă, ca
preţ, având lipită o etichetă cu o
dată de
expirare convenabilă. Ceva ne-a trezit, totuşi, curiozitatea şi unghia a dezlipit uşor eticheta, sub care a apărut o
alta cu un termen anterior. Am continuat şi, a
apărut, în sfârşit, eticheta originară.
Produsul era deja expirat. L-am atenţionat
pe un angajat, care, dând din umeri,
ne-a spus că nu ne obligă nimeni să-l
luam şi, dacă nu
ne convine, să-l punem înapoi
în raft. Cu o altă nebănuită ocazie,
în alt supermarket, am depistat un
semi-preparat aproape alterat. A venit repede de tot o şefă de raion cu scuzele de rigoare, certând de formă o angajată şi a plecat cu el, să-l
arunce, chipurile! Peste o oră am revenit în magazin. Acelaşi preparat era din nou în galantar. Vă pupăm pe
suflet cu toată dragostea!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu