duminică, 23 iunie 2019


* Patriotism? Glumești!

VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere jurnalismului cu adevarat independent!

E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com



Patriotism? Glumești!

Dan Pavel

Deseori sunt acuzat de lipsă de patriotism. Răspunsul meu este mereu același. Țara asta îți oferă absolut tot ce-ți trebuie, mai puțin un motiv să lupți pentru ea. Avem tot ce ne trebuie și, cu toate astea, alegem mereu să fim niște proști insuportabili. E o alegere conștientă. Credeți că nu știm cum se dă un copil către adopție? Avem proceduri legale stabilite, specialiști și legi bine definite, dar alegem să procedăm cum s-a procedat în cazul fetiței de la Baia de Aramâ. Credeți că procurorul nu știa că are la dispoziție un psiholog și alte metode de a prelua un copil decât cu mascații? Credeți că mascații nu știau ce efect vor avea? Credeți că asistenții maternali nu știau că pot adopta copilul sau cum? Toată lumea a știut exact ce face și a ales chestia asta.
Avem pubele și coșuri de gunoi pe peste tot. Avem sacoșe, portbagaj și spații de depozitare și, cu toate astea, alegem să aruncăm gunoaiele pe jos, în mijlocul naturii. Am transformat țara într-o ghenă. Credeți că nu știm ce trebuie făcut cu gunoiul? Om fi prea săraci ca să mergem cinci metri până la tomberon sau ca să reciclăm corespunzător? Orice prost care dă cu zoaiele de la geam sau își aruncă mucurile de țigară în grădină știe exact ce trebuia făcut, dar a ales să fie insuportabil.
Dacă avem de unde fura și risipi milioane de euro, înseamnă că avem bani de infrastructură, de autostrăzi și de spitale moderne, dar alegem mereu să furăm câte cinci lei de la o populație săracă decât să primim milioane de la o populație bogată. Alegem să trăim în jeg, să ne pișăm pe lângă toaletă și să ne suim cu picioarele pline de noroi pe colac. Așa am hotărât noi că e mai bine, să muncim de șase ori la același perete, să frecăm țiparul câte un an la un proiect păgubos care nu avantajează pe nimeni și să furăm câte un sac de adeziv ca să cadă peretele singur, în alte șase luni. Credeți că nu știm cum trebuie pișat un veceu sau zidit un perete? Credeți că nu știm cum se dotează un spital sau cum trebuie folosită aparatura? Credeți că nu știm cum se asfaltează ca să reziste?
Așa am ales noi să fim niște proști insuportabili care strică tot ce ating, care își rup mașinile de lux pe drumuri comunale neasfaltate de 30 de ani, doar ca să mai fure un rahat de bani. Am ales să nu semnăm lista de medicamente salvatoare pentru că n-am primit șpagă echivalentul unui televizor de căcat. Am întrebat odată un tehnician dacă există sau nu RMN în spitalul respectiv. Mi s-a spus că există și RMN și CT, dar dacă le-ar spune pacienților chestia asta, s-ar înghesui toată lumea și nu este normal să muncești atât. Nu există pacient care vrea să facă CT de pomană. Nimeni nu vrea să fie bolnav, internat în spital. Am ales să ținem oamenii bolnavi pentru că n-avem chef să muncim în plus. Este soluția unor proști insuportabili.
Mă surprinde mesageria mea privată de Facebook. E mereu plină de injurii și de amenințări. Multă lume se plânge că nu poate comenta la articolele mele și că nu dau dreptul la replică sau liberă exprimare. Credeți că oamenii ăștia nu știu că au dreptul la vot, dreptul la liberă exprimare în viața reală sau la dezbatere publică în parlament? Dar au ales să se pișe pe el de vot, să nu participe, să ignore politicieni care îi fură și îi ignoră, ca mai apoi să facă scandal că nu-i bagă în seamă un prost de pe internet. Sunt sclavi înlănțuiți care o sug de la toți ghiolbanii în lumea reală și se plâng că li s-a lezat demnitatea sau libertatea pe pagina mea virtuală. Au ales să fie niște proști insuportabili pentru care nu merită să lupți Patriotism nu înseamnă dragoste, ci sacrificiu. Țara asta are tot ce-i trebuie, bogății, resurse umane și naturale, peisaje de vis și pământ roditor. Dar primul răspuns pe care îl primești de la oricine este <<nu se poate>> sau <<du-te dracului>> pentru că alegem mereu să fim cei mai bogați porci din groapa de gunoi, când am putea fi cei mai săraci oameni din paradis. Patriotism? Glumești!

[Preluare de pe Facebook]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu