miercuri, 26 iunie 2019


* Maurii din intersecție

VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere jurnalismului cu adevarat independent!

E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com


Maurii din intersecție

Angela Tocilă


E un cuplu de mauri aici la mine, într-o intersecție aglomerată din capătul străzii, care vând cotidianul internațional ”Jurnalul Bihorean”. Îi știu de ani de zile pe amândoi, el e un măscărici cu două-trei cioate de dinți în gură, cu cordeluță din aia pentru urechi din blăniță artificială roșie și cu șorț, tot roșu, ca uniformă. De obicei, în anii trecuți, se maimuțărea în trafic în timp ce trecea de la o mașină la alta cât stăteau la semafor. Pe mine mă saluta militărește cu palma lipită de cordeluță, îmi făcea reverențe sau se învârtea pe loc ca un soldat la paradă.
 
Azi era doar nevastă-sa, o femeie măruntă, slabă moartă, cu ziarele ei sub soarele ăsta criminal. Eu nu cumpăr Jurnalul Bihorean niciodată, mai ales vara când nici s-aprind focul cu el nu-mi trebuie, și ea știe. A venit și mi-a spus că se grăbește să le dea pe toate pentru că pe minunea ei de bărbat l-a luat Salvarea din față de la magazinul Crișul cât a fost ea să se pișe. Au chemat niște cocoane de bine Salvarea că o fi făcut nenorocitul ăla bețiv pe mortul, cum face de obicei când se îmbată și nimănui nu-i trece prin cap să-i ia pulsul. El chiar se preface că e mort. Se făcuse verde, o lăsasem pe amărâta aia cu ziarele ei în urmă și mi-am adus aminte că de vreun an încoace, pe el doar în diferite stadii de beție l-am văzut, ba chiar într-o dimineață pe la opt îl dădeau jos nevasta și băiatul din tramvai, rupt în gură. Și l-am mai văzut cărat de ea intrând în Staționar 2, unde cred că e client permanent și-l știe tot personalul de cal breaz.

Mi-a venit în minte o dizertație a lui Jordan Peterson despre segmentele sociale repartizate ocupațional pe categorii de IQ. Adică ce poate munci o persoană în funcție de coeficientul său de inteligență, o chestie extrem de logică și firească. Însă, deși toată lumea pare să știe că există diferențe abisale între o persoană cu un IQ de, să zicem 86 și unul cu un IQ mediu de 116-120, persoanele cu IQ mediu sau peste mediu au pretenția ca cei cu IQ de 80 să fie civilizați, să nu scuipe, să nu se-mbete, să nu se prefacă morți, să nu se bată, să nu se taie, să citească, să asculte Mozart, să mănânce micul cu cuțit și furculiță și să nu voteze psd.

Problema unora e că nu vor să priceapă că unii oameni sunt absolut ne-educabili și un motiv foarte important, cel mai important e că n-au, domne, ce! Simplu. Inteligența se poate șlefui, se poate îmbunătăți și rafina dar cu prostul, Doamne iartă-mă, ce să faci? Și pe urmă ne mai mirăm că-și iau nasul la purtare și ni se cacă-n cap un Dragnea, Mitralieră, Iohannis, Iordache, Pulache și mai știu eu ce Gicu Manivelă mai e prin Parlament...


Acuma să nu credeți că îl disprețuiesc pe nenorocitul ăla... E unul dintre zecile de mii de ”absolvenți” de orfelinat, ieșit gata defect, aruncat într-o lume care trage de el să fie civilizat și el nu poate pentru că nu are cu ce. Dar atâta vreme cât există coțofenele astea care n-au ce face acasă la osutădoojdemii de grade decât să pândească boschetarii pișați pe ei, dormind pe spațiul verde și pe ratatul din intersecție prefăcându-se mort, să cheme Salvarea, asta e... Mergem în cerc ca un șarpe care s-a înghițit pe sine până la jumătate și nu-și dă drumul pentru că e prost.

[Preluare de pe Facebook]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu