marți, 14 ianuarie 2020


* ÎNCASAREA PENSIILOR – ETERNA FALSĂ PROBLEMĂ *


VREI SĂ FII PUBLICAT(Ă) IMEDIAT?
Scrie liber(ă) despre orice doreşti, dacă eşti ferm convins(ă) că subiectul tratat îi va interesa şi pe alţii! Trimite repede textul tău, sub forma unui articol editat corect ortografic, ataşat unui email (jurnalism.independent@gmail.com) şi, dacă este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste îîntregime şi absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com

Dedică-te cu incredere jurnalismului total independent!


ÎNCASAREA PENSIILOR – ETERNA FALSĂ PROBLEMĂ


Violeta Alexandru


Tema întârzierilor în plata pensiilor este alimentată de PSD pentru a crea panică.
Pensiile prin bancă au fost livrate vineri, pe 10 ianuarie. Primul lucru pe care l-am făcut pe 6 ianuarie dimineața - m-am asigurat că s-au declanșat toate procedurile și că au plecat banii către Bănci. Sunt un om responsabil.
Toate procedurile interne, Trezorerie – bănci, etc. au fost accelerate din primul moment de după zilele de vacanță. Întotdeauna s-au plătit până în 14 ale lunii. Sincer vă spun (și nu aștept nimic în schimb), sunt un om cu sufletul împăcat că am făcut tot ceea ce se putea face. Nu cred să fi existat în ultimii ani o presiune mai mare înainte să fi ieșit din graficul de plăți. Banii, de fapt, au ajuns mai repede în această lună pentru că am înțeles să mă implic.
Odată rezolvat obiectivul propus, am trecut la pasul 2 - am convocat băncile la o ședință. Rolul meu ca ministru este să rezolv urgențe (nu e zi fără urgență!) dar să și îndrept problemele de sistem. Am discutat cu băncile astăzi, vom schimba Convențiile, nu voi mai lăsa loc de interpretări. Convențiile acestea erau din 200, 2001, 2003. Până la mine nu i-a păsat nimănui să aducă termenii contractuali cât mai aproape de nevoile pensionarilor.
Pensiile plătite de Poștă sunt achitate astăzi 14 ianuarie în procent de peste 70%. Primul lucru pe care l-am făcut pe 6 ianuarie dimineața - m-am asigurat că s-au declanșat toate procedurile și că au plecat banii către Poștă.
Procedurile prin care banii (care inițial sunt în bilete la ordin, ajung în bănci de la care Poșta accesează cash) ajung de la Trezorerie la Bănci, la Poștă și în teritoriu sunt mai complicate. Mult mai complicate și, aș spune, rudimentare prin comparație cu cele care implică unitățile bancare. Dorința mea este să se termine de livrat mai devreme de 20 ale lunii, dată limită până la care se plătesc, de obicei, pensiile celor aflați la domiciliu. După ce văd lucrurile încheiate și aici vom avea o evaluare și vor urma decizii.
Deși Poșta Română nu este în subordinea mea, lucrând împreună în ultimele zile, chiar văd o schimbare sub noul Director. S-a înțeles apelul meu de a face eforturi, fiind după sărbători, ca banii să ajungă mai devreme la pensionari. Noul Director al Poștei Române, Horia Grigorescu, informează constant asupra graficului de plată pe toți cei interesați să se informeze de la sursă oficială.

(Preluare de pe Facebook)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu