vineri, 19 iulie 2019


* TROTINETELE ELECTRICE, O FALSA PROBLEMA

VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere jurnalismului cu adevarat independent!

E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com



TROTINETELE ELECTRICE, O FALSA PROBLEMA

Alexandru Ghillis


Au in intrat nu demult in malaxorul urii unora, poate speriati de o fantezista concurenta pentru afacerile lor, bietele trotinete electrice, care au inceput sa se inmulteasca rapid printre cei tineri, dar si mai putin tineri, in ideea de a incerca sa scape cu totii de cosmarul circulatiei auto de pe strazile si bulevardele marilor orase. Atat de la noi, cat si din restul Europei. Sa fie cumva si o veche tactica de abatere a atentiei „prostimii” de la alte probleme nepopulare aflate in desfasurare sau urmeaza sa aiba loc?

Fiindca vad ca li se tot cauta „nod in papura”, trebuie spus ca trotinetele electrice necesita acordarea aceluiasi statut ca si pentru clasicele biciclete, skateboard-uri, role si alte noi device-uri asemanatoare. In functie de momente, vitezele acestora depind si se regleaza de catre utilizatorii lor, care au toata raspunderea pentru a asigura o circulatie urbana civilizata, fara a-i leza pe partenerii de trafic sau pe pietoni.

Pentru ceea ce voi afirma in continuare, s-ar putea sa fiu (gresit) acuzat de idei neo-marxiste, de revenire la blamatele solutii ceausiste, desi toate acestea sunt foarte departe de mine, fiindca  le-am suportat din plin, scrasnind din dinti, pana la sfarsitul lui 1989.

Cred ca singura solutie fezabila, la ora actuala, pentru a se asigura o circulatie fluenta, normala, civilizata, pe strazile si bulevardele oraselor noastre (si ma gandesc, in primul rand, la Bucuresti), ar putea fi: (1) suplimentarea corespunzatoare a mijloacelor de transport in comun si cresterea gradului de confort al acestora, (2) restrictionarea adecvata [in urma unui referendum]  a circulatiei mijloacelor auto de familie, care acum sufoca de-a dreptul traficul urban, la orice ora a zilei.


Numai prin asemenea  masuri drastice, precis nepopulare - mai ales  printre numerosii nostri automobilisti particulari - ar fi posibila o minima rezolvare a traficului urban. Marea rezolvare ar fi intretinera constanta a cailor de rulare, sistematizarea si modernizarea lor, crearea altora noi. In cazul Bucurestiului, primaria sa generala trebuie, in primul rand, sa investeasca in asemenea masuri de prima urgenta grosul banilor din bugetul ei, decat sa se intreaca fara folos imediat cu fostul dictator in ridicarea unor constructii faraonice, in dauna asigurarii unui standard ridicat al traiului pentru populatie, conform secolului XXI. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu