* TROTINETELE ELECTRICE, O FALSA PROBLEMA
VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere jurnalismului cu adevarat independent!
E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com
TROTINETELE
ELECTRICE, O FALSA PROBLEMA
Alexandru Ghillis
Au in
intrat nu demult in malaxorul urii unora, poate speriati de o fantezista
concurenta pentru afacerile lor, bietele trotinete electrice, care au inceput
sa se inmulteasca rapid printre cei tineri, dar si mai putin tineri, in ideea
de a incerca sa scape cu totii de cosmarul circulatiei auto de pe strazile si bulevardele
marilor orase. Atat de la noi, cat si din restul Europei. Sa fie cumva si o
veche tactica de abatere a atentiei „prostimii” de la alte probleme nepopulare
aflate in desfasurare sau urmeaza sa aiba loc?
Fiindca
vad ca li se tot cauta „nod in papura”, trebuie spus ca trotinetele electrice
necesita acordarea aceluiasi statut ca si pentru clasicele biciclete,
skateboard-uri, role si alte noi device-uri asemanatoare. In functie de
momente, vitezele acestora depind si se regleaza de catre utilizatorii lor,
care au toata raspunderea pentru a asigura o circulatie urbana civilizata, fara
a-i leza pe partenerii de trafic sau pe pietoni.
Pentru
ceea ce voi afirma in continuare, s-ar putea sa fiu (gresit) acuzat de idei
neo-marxiste, de revenire la blamatele solutii ceausiste, desi toate acestea
sunt foarte departe de mine, fiindca
le-am suportat din plin, scrasnind din dinti, pana la sfarsitul lui
1989.
Cred
ca singura solutie fezabila, la ora actuala, pentru a se asigura o circulatie
fluenta, normala, civilizata, pe strazile si bulevardele oraselor noastre (si
ma gandesc, in primul rand, la Bucuresti), ar putea fi: (1) suplimentarea corespunzatoare
a mijloacelor de transport in comun si cresterea gradului de confort al
acestora, (2) restrictionarea adecvata [in urma unui referendum] a circulatiei mijloacelor auto de familie,
care acum sufoca de-a dreptul traficul urban, la orice ora a zilei.
Numai
prin asemenea masuri drastice, precis
nepopulare - mai ales printre numerosii
nostri automobilisti particulari - ar fi posibila o minima rezolvare a
traficului urban. Marea rezolvare ar fi intretinera constanta a cailor de
rulare, sistematizarea si modernizarea lor, crearea altora noi. In cazul
Bucurestiului, primaria sa generala trebuie, in primul rand, sa investeasca in
asemenea masuri de prima urgenta grosul banilor din bugetul ei, decat sa se
intreaca fara folos imediat cu fostul dictator in ridicarea unor constructii
faraonice, in dauna asigurarii unui standard ridicat al traiului pentru
populatie, conform secolului XXI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu