luni, 8 iulie 2019


* Vreau să fie clar pentru oricine

VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere jurnalismului cu adevarat independent!

E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com



Vreau să fie clar pentru oricine!

Ancelin Roseti

Să ne înțelegem din prag: nu am avut, nu am și nu voi avea nicio legătură cu lumea politică; de cca. 10 ani nu mai am nicio legătură cu lumea literară (decât foarte rar, atunci când chiar nu pot refuza); de vreo 5 ani nu prea mai am legături cu nimeni. Nu cer nimic nimănui și nu aștept nimic de la nimeni, fiindcă nimeni nu-mi poate reda anii care mi-au fost luați (și entuziasmul lor) de tot felul de lepre și de impostori.
 
Așadar, am voie să fiu obiectiv, sau nu?
 
Se ştie, se vede, cu ochiul liber, că, în România, a fi obiectiv, nepărtinitor, trece ca o atitudine abjectă. În România, nu e recomandat să spui adevărul, fiindcă aici e adevărat ceea ce îmi convine mie, ceea ce mă avantajează pe mine. Binele, binele general, e binele meu, indiferent în detrimentul cui ar fi el, indiferent în ce ar consta acesta, indiferent ce-ar presupune. Din această cauză, lucrurile nu pot fi aşezate pe făgaşul normal, fiindcă răul nu este înlocuit cu binele, ci cu răul nostru -- înlocuim mediocrii lor cu mediocrii noştri, hoţii lor cu hoţii noştri, ipocriţii lor cu ipocriţii noştri, nonvalorile lor cu nonvalorile noastre, impostorii lor cu impostorii noștri, interesele lor personale cu interesele noastre personale.

De gargară patriotică și de martiriu de cartier, de părerologi înfoiați și de habarniști gonflabili sunt sătul -- mi-e greață. M-am săturat de proști și zilnic mă străduiesc să fiu cât mai puțin prost (uneori poate că reușesc, alteori, nu, însă știu să recunosc acest lucru), fiindcă vorba lui Dostoievski, "omul e prost, fenomenal de prost".

Am spus toate acestea pentru a nu mi se mai face reproșuri, pentru a nu mai fi acuzat de lucruri care nu au absolut nicio legătură cu mine. Cei care nu mai suportă atitudinea/poziția mea nu au decât să subțieze lista.

Atât...

[Preluare de pe Facebook]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu