* Fâsâieli cu rating în mass-media autohtone
VREI SA FII PUBLICAT(A) IMEDIAT? Scrie liber(a) despre orice te preocupa, daca esti ferm convins(a) ca
subiectul tratat ii va interesa si pe altii! Trimite repede textul tau, sub
forma unui articol editat corect ortografic, atasat unui email si, daca este considerat
de larg interes public, va fi imediat postat copy/paste in intregime si absolut
gratuit pe https://jurnalism-independent.blogspot.com (cu
eventuale scurte date biografice, daca le furnizezi). Dedica-te cu incredere
jurnalismului cu adevarat independent!
E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com
E-mail la: jurnalism.independent@gmail.com
Fâsâieli cu rating în mass-media autohtone
Alexandru
Ghillis
Mă
uitam în parc la câţiva porumbei ţanţoşi şi vrăbiuţe hoaţe
care ţopăiau
ciugulind bucăţelele de pâine aruncate în mijlocul lor. Porumbeii, aproape că nu
apucau să prindă ceva, când, fulgerător, ţâşnea câte o vrabie ageră şi dispărea în zbor spre tufişuri cu o bucăţică de pâine în
cioc.
Din păcate,
cam aşa pare a fi
viaţa şi pentru noi, oamenii, în lupta zilnică
pentru existenţă! Când spun asta, mă
refer acum şi la
mass-media de la noi, care se chinuie, în
felul lor, să facă rating, adică –
mai pe româneşte – să aibă
succes. Şi succesul
pentru ei înseamnă să facă
bani! Pe lângă
tabloidele tv sau cele tipărite ori online, care oricum fac
repede bani prin subiectele tratate, se concurează între ele şi
unele televiziuni de ştiri, apelând, printre informaţii serioase de interes public şi la subterfugii de doi bani, anunţate sforăitor pe burtiere şi pasate de la o oră la
alta, de la un moderator la altul, sub promisiuni tentante ca „Urmează”, „Imediat”,
„Bombă”, „Exploziv”, „Halucinant”, etc. Aştepţi, ca
fraierul, aşa-zisele dezvăluiri
care se dovedesc a fi un mare fâs,
fiind, de cele mai multe ori, reluări de fâsuri din alte zile, parfumate şi vândute
iar ca prospături, pentru umplerea programului şi... pentru rating, bineînţeles!
E vorba despre societăţi
comerciale care trăiesc numai de pe urma succesului la
publicul larg şi asta înseamnă atragerea contractelor de
publicitate comercială. Deci, de bani. Nu blamaţi redactorii şi prezentatorii respectivi. Fac şi ei tot ce pot pentru propria existenţă.
Ce
sunt, de fapt, aceste promise bombe de presă? Emanaţii în
funcţie de
interesele politice ale proprietarilor acelor staţii tv. De exemplu, baloane de săpun sunt
de obicei ştirile
alarmiste, care prognozează adevărate
calamităţi
meteorologice ce vor afecta în câteva zile locuitorii ţării,
după care
constatăm cu toţii că nu
s-a întâmplat chiar ceva prin care să nu mai
fi trecut noi fără mari probleme; mai grav este când se aduce vorba despre cutremure catastrofale
de prin alte părţi şi, imediat, se transferă
discuţia amplificată
asupra situaţiei alarmante
din România. Din asta
iese un bun rating, ca şi din unele false
probleme de sănătate sau de cuplu ale unor vedete de
carton, pentru a fi iar în atenţia publicului, atunci când constată că au
intrat puţin într-un con de umbră.
Sunt emanate gaze toxice când
paparazzii reuşesc să
fotografieze pe furate o fostă vedetă
politică feminină, făcând publică poza ei cu tam-tam, cum că respectiva
are un nou iubit. Aproape instantaneu, aceasta neagă
totul. Oricum, ştirea iniţială a generat deja bani mulţi. Un rating şi mai mare produce, desigur, ştirea că vecinul Preşedintelui, un domn nu chiar liniştit, are ameninţări cu
moartea din partea unor rivali din afaceri. Nu contează că Preşedintele nu are absolut niciun rol în gravele probleme ale vecinului. Este pomenit
doar pentru ca aşa-zisa
bombă de presă să aducă
rating. Să fie banii ochiul dracului?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu